دانلود کتاب دلیل السفرا – سفرنامه میرزا ابوالحسن شیرازی

کتاب حیرت نامه
معرفی کوتاه کتاب

_____________

توضیحات: سفرنامه میرزا ابوالحسن خان ایلچی یا حیرت نامه اثر محمدهادی علوی شیرازی است که سال‌ها در سفر میرزا ابوالحسن خان ایلچی به روسیه، به ضبط وقایع و تحریر نوشتجات مامور گردیده است.

موضوع این سفرنامه، سفارت میرزا ابوالحسن خان شیرازی معروف به ایلچی کبیر به روسیه است، پس از معاهده شوم گلستان به جهت پاره‌ای مذاکرات در باب باز پس گرفتن برخی از شهرهایی که روسیه در جنگ ده ساله اول ایران و روس تصرف کرده بود. میرزا ابوالحسن خان ریاست این هیات را بر عهده داشت که با هدایایی گرانبها از جانب پادشاه ایران به روسیه رفت و پس از سه سال دست خالی و بی نتیجه به ایران برگشت، نویسنده کتاب محمد هادی علوی شیرازی است، لکن سفرنامه به نام میرزا ابوالحسن رئیس هیات سیاسیشهرت دارد.
بنابراین شرح حال و مجمل احوالی از گزارش سفر مذکور و حقیقت احوال جماعت روسیه و سایر امورات اتفاقیه را لازم شمرده، در این رساله ثبت و آن را به «دلیل السفرا» موسوم ساخته، چون ایام سفر مذکور مدت سه سال و کسری طول به هم رسانید، در این رساله ماه به ماه، بلکه روز به روز به طریقی که ربط ایام از یکدیگر گسسته نشود، وقایع اتفاقیه به قسم روزنامجات ثبت افتاده و غرض اصلی از تحریر رساله مذکور وقایع امور اتفاقیه است و عبارت پردازی و حسن مقاله به هیچ وجه منظور نشده است.

✅ نام کتاب : حیرت نامه – سفرنامه میرزا ابوالحسن خان شیرازی (ایلچی) به روسیه
✅ ژانر کتاب : سفرنامه
✅ نویسنده : میرزا محمدهادی علوی شیرازی
✅ تعداد صفحات:  169 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب حیرت نامه
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

عصرهای کریسکان
سفرنامه اولیا چلبی
کتاب جاسوسی در اسرائیل
اتاق مزاح
کتاب کهن دیارا
تقریرات مصدق در زندان
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟