دانلود کتاب روانشناسی کودک و قصه

روانشناسی کودک و قصه
معرفی کوتاه کتاب

_____________

کودک و قصه مقدمه ای برای پداگوژی کردی کتابی جهت روانشناسی قصه و شعر بر کودکان می باشد.

این کتاب از آثار خوب است که به زبان کردی کرمانجی نوشته شده است. کتابی که اثر طبع استاد رمضان پرتو از پژوهشگران خوب عرصه ادبیات و روانشناسی کودک است.

شاید بتوان قصه را اولین اختراع بشر برای پر کردن اوقات فراغت دانست. گذشتان اوقات فراغت خود و کودکان را با قصه پر می کردند. لحظاتی زیبا و لذت بخش که با حکایت های تلخ و شیرین همراه می شد. امروزه کارکردهای قصه، به پیام به تنهایی محدود نمی شود. بلکه امروزه کارکردهای علمی نیز دارند. اما مهم ترین کارکرد داستان کودکانه، در روان شناسی، بحث آرام بخشی یا ریلکسیشن است. در روانشناسی دو مکانیزم برای آرامبخشی وجود دارد. آرام بخشی فعال و آرامبخشی ساکن. این دو مکانیزم به شکل های مختلفی ایجاد می شوند و به کار می روند. شاید یکی از بهترین ابزار برای ایجاد آرام بخشی، را دو ژانر قصه و شعر دانست. شعر به خاطر موسیقی و هیجانش می تواند در مخاطب حرکت ایجاد کند. کودک با شنیدن مصراع اتل متل تتوله بلافاصله آماده بازی و فعالیت بدنی می شود. قصه به خاطر روحیه ساکن اش کودک را به آرام ماندن دعوت می کند.

موضوع این کار کودک است. و در این هنگام بی گمان پدر و مادر نیز در آن دخیل خواهند شد.اگر کودک را در اجتماع به حساب نیاوریم، سیکل و گردونه دارای نقصان خواهد بود. همانطور که در تمام جوامع اینگونه است. در میان کردها نیز همینطور است.

✅ نام کتاب : روانشناسی کودک و قصه
✅ ژانر کتاب : روانشناسی – کودک و نوجوان
✅ نویسنده : رمضان پرتو
✅ مترجم : عباس فرهادی
✅ تعداد صفحات:  157 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روانشناسی کودک و قصه
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

آیین دوستیابی
کتاب بیشعوری
کتاب ضمیر پنهان اثر یونگ
کتاب خاطرات، رویاها و اندیشه‌ ها
کتاب رویاها
کتاب معجزه شکرگزاری
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟