دانلود کتاب تربیت جنسی کودکان

معرفی کوتاه کتاب

_____________

کتاب تربیت جنسی کودکان، کتابی مفید و موثر در زمینه روانشناسی خانواده و آسیب های اجتماعی ست، که مولف آن دکتر سمیرا خوشکام، مشاور خانواده می باشد.

تربیت صحیح فرزند، از دغدغه های هر پدر و مادری ست. اکثر اوقات که با پدر و مادران گرامی صحبتی می کنم، به این اشاره می کنند که دوست دارند فرزندشان به فرد موفقی در آینده تبدیل شود و از نظر تحصیلی و شغلی به جایگاه مناسبی برسد.

اغلب نیز این پدر و مادران در حد توان خود هزینه های زیادی بابت این هدف خود می پردازند. علاوه بر آن وقت زیادی را صرف رفت و آمد برای کلاسهای فرزندشان می کنند.

اما آیا تربیت مناسب فرزند تنها به معنی موفقیت تحصیلی و ورزشی اوست؟ تاثیر پدر و مادر در تربیت فرزند به قدری زیاد است که با مطالعه و کمک روانشناس می توانند شخصیتی مفید و فردی موفق را به جامعه تحویل دهند.

پدر و مادر عزیز، می دانم که فرزندتان گرانقدرترین نعمتی است که در زندگی دارید و تا آنجا که توان دارید برای خوشحالی، خوشبختی و موفقیت فرزندتان تلاش می کنید.  به عنوان یک مشاور خانواده، پدر و مادران زیادی را ملاقات کرده ام و مسایل زیادی را در امر تربیت فرزندان مشاهده کرده ام.

در مجموع به این نتیجه رسیدم که یکی از خلاء های تربیتی، بی توجهی به تربیت جنسی از زمان کودکی است. عدم توجه به تربیت جنسی کودک، می تواند پیامدهای زیادی را چه برای والدین و چه فرزندشان به بار بیاورد. این بی توجهی و ناآگاهی، می تواند به شکل رفتارهای تند و خشن و واکنشی والدین در مقابل رفتارها و کنجکاوی های جنسی طبیعی فرزندشان باشد، می تواند به شکل عدم نظارت صحیح بر فرزند و روابط او باشد، یا می تواند عدم آموزش به فرزندان در مورد مسایل ضروری که در هر سن باید بدانند، باشد.

همه ی این مسایل، احتمال خطرات جنسی را در فرزندان افزایش می دهد. بارها دختران نازنین و بانوان گرامی را ملاقات کرده ام که گاهی برای اولین بار موضوع آزار جنسی در دوران کودکی خود را مطرح کردند و از افکار، احساسات و هیجانات تلخ خود گفته اند. و این نمونه ای است از پیامدهای ناخوشایند بی توجهی به تربیت جنسی.

در این کتاب کوتاه، به طور مختصر به ماهیت تربیت جنسی کارآمد برای کودک و اهمیت آن در سلامت روانی و جنسی کودک پرداخته شده است.

✅ نام کتاب : تربیت جنسی کودکان
✅ ژانر کتاب : تربیتی – سلامت روان – سلامت جنسی
✅ نویسنده : سمیرا خوشکام
✅ تعداد صفحات:  23 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال های آیین نامه 1402 با جواب
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

آیین دوستیابی
کتاب بیشعوری
کتاب ضمیر پنهان اثر یونگ
کتاب خاطرات، رویاها و اندیشه‌ ها
کتاب رویاها
کتاب معجزه شکرگزاری
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟