دانلود کتاب تاریخ هرودوت

هرودوت
معرفی کوتاه کتاب

_____________

مجموعه تاریخ هرودوت ، یا هیرودوتوس از مردم هالیکارتاس، از مهاجرنشینان یونانیست که شهرت جهانی یافته است.

این اثر به تمام زبانهای مهم دنیا ترجمه شده است. از قدیمیترین کتاب تاریخی قرن پنجم قبل از میلاد می باشد. به علت مهارتی که مولف هنرمند در سبک نگارش آن بکار برده، و وسعت اطلاعات او راجع به تاریخ ملل قدیم و جغرافیای عهد خود، یکی از شاهکارهای دنیا به شمار می رود. بدین جهت کتاب تاریخ هرودوت تا مدتها سرمشق تاریخ نویسی بوده و به لقب “پدر تاریخ” معروف شد.

تاریخ هرودوت در اصل یونانی می باشد و بر یک قسمت از حماسه ملی یونان و مفاخر این قوم نگارش شده است.
این کتاب از نظر یک مورخ منتقد عیبهایی نیز دارد. با این وجود، این کتاب از شاهکارهای دنیاست و گنجینه ای از اطلاعات تاریخی و جغرافیایی راجع به ملل قدیم و ایرانیان می باشد. که اگر نبود تا ابد بسیاری از حقایق مربوط به تاریخ و جغرافیای قدیم مجهول می ماند.

کشف اسرار تاریخ ایران درزمان هخامنشیان بیش از هرچیز مدیون کتاب تاریخ هرودوت است. زیرا این کتاب در عهد هخامنشیان تالیف یافته و مولف آن اهل سرزمینی بوده که تحت استیلای ساتراپهای ایرانی اداره می شد. علاوه بر آن اطلاعات دقیقی که راجع به ایران قدیم و احوال اقوام ایرانی و سلاطین ماد و پارسه و اخلاق و صفات و فضایل و درجه تمدن ایرانیان باستان دارد، به این امر کمک شایانی نموده.

پس از نشر این ترجمه مفید، ایرانیانی که زبان خارجه نمی دانند و اطلاع کاملی از هرودوت نمی دانند، می توانند عین گفته و نوشته آن مورخ را بخوانند. نویسنده کتاب را در بحبوحه ی دوره خصومت بین دو نژاد ایرانی و یونانی که اولی قومی آسیایی و دارای شهرتی مملکت گیر بود (سلسله هخامنشی) و دومی قومی اروپایی و متکی به فلسفه و علوم ، نوشته است.
✅ نام کتاب : تاریخ هرودوت
✅ ژانر کتاب : تاریخی
✅ نویسنده : هرودوت
✅ مترجم : غلامعلی وحید مازندرانی
✅ تعداد صفحات :  40 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرودوت
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

تاریخ طبری
دو قرن سکوت
کتاب تاریخ ایران زمین
تاریخ شاهنشاهی رضا شاه پهلوی
کتاب تاریخ آمریکا
تقریرات مصدق در زندان
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟