دانلود کتاب پینوکیو

کتاب داستان پینوکیو
معرفی کوتاه کتاب

_____________

ماجراهای پینوکیو (به ایتالیایی: Le avventure di Pinocchio. Storia di un burattino) رمان ایتالیایی نوشته کارلو کلودی (Carlo Collodi)در قرن نوزدهم است. شخصیت اصلی این رمان یک آدمک چوبی است که دماغ چوبی او مشخصۀ بارز این شخصیت تخیّلی‌است.

کتاب داستان پینوکیو درباره چیست؟

داستان در مورد پیرمرد نجاری است که بچه‌ای ندارد و تنهاست. پدر ژپتو به‌همراه یک گربه و دارکوب که با درست کردن اشیاء چوبی امرار معاش می‌کند. او با درست کردن عروسکی چوبی به اسم پینوکیو باور می‌کند که کودکی دارد. فرشته‌ای مهربان وقتی متوجه آرزوی قلبی پیرمرد می‌شود، با زنده کردن عروسک آرزوی پیرمرد را برآورده می‌کند. مدتی می‌گذرد، پدر ژپتو پینوکیو را مثل تمام کودکان به مدرسه می‌فرستد. این عروسک در راه مدرسه از روی سادگی و خوش‌قلبی گول روباه مکار و گربه نره را می‌خورد و به تماشای نمایش خیمه‌شب‌بازی می‌رود.

قصه پینوکیو و روباه مکار

در آنجا روباه مکار او را به صاحب خیمه‌شب‌بازی می‌فروشد. پینوکیو با جوجه اردک همراهش جینا به‌ناچار در آنجا می‌ماند و به‌همراه آن‌ها از شهری به شهر دیگر می‌رود و ستارهٔ نمایش خیمه‌شب‌بازی می‌شود؛ تا این‌که تصمیم به بازگشت به خانه را می‌گیرد و در راه باز فریب روباه مکار را می‌خورد و سکه‌هایی را که از صاحب خیمه‌شب‌بازی گرفته بود از دست می‌دهد. … و در جنگل با پری مهربانآشنا می‌شود. پری که از پدر ژپتو اجازه گرفته بود مدتی از او مراقبت می‌کند و به او درس حساب می‌دهد.

این داستان پر از ماجراجویی، هیجان و درس‌های ارزشمند زندگی است و نشان می‌دهد که تصمیم‌های درست و ارزشمند چه تأثیری در زندگی یک فرد دارند. پینوکیو با ملاقات کارخانه‌داران و رئیس‌های ظالم، در مسیر رشد خود با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شود. او نیز با تسلط به هنر دروغ‌گویی و نادانی، در مواجهه با این مسائل قرار می‌گیرد. اما در طول داستان، پینوکیو از دوستان و معلمان شجاع خود دریافت می‌کند که به او در درک اهمیت صداقت و شجاعت کمک می‌کنند.

خلاصه کتاب پینوکیو 

در کتاب “پینوکیو” نوشته کارلو کلودی، داستان یک پسربچه چوبی به نام پینوکیو روایت می‌شود. آقای ژپتو، یک صنعتچی، از یک قطعه چوبی ویژه پسربچه‌ای را ساخت که با چشمان زنده‌ای به آقای ژپتو نگاه می‌کرد و حس زندگی را نشان می‌داد.

پینوکیو به پسری واقعی تبدیل شدن را می‌خواست، اما برای این اتفاق باید صادق و شجاع باشد. در طول داستان، پینوکیو با ماجراهای مختلف و آزمایش‌هایی سخت مواجه می‌شود که به او در یادگیری ارزش‌های اصالت، صداقت و شجاعت کمک می‌کنند.

داستان اصلی پینوکیو

از پینوکیو برای انواع تبلیغات استفاده می‌شود، حتی برای سیاست‌مداران برای دروغگویی‌اش که حتی مردم آمریکا در اعتراض به سیاست و وعده‌های دروغین دولت‌مردان‌شان در تظاهراتی دماغ پینوکیو به صورتشان زدند.
ماجراهای پینوکیو در ایتالیا چنان مورد استقبال قرار گرفت که تدریس بخش‌هایی از آن جزو برنامهٔ مدارس آن کشور قرار گرفته‌است.
پینوکیو به صورت عروسک‌ های کوچک خیمه‌شب‌بازی یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های ایتالیاست. آمبولانسی برای کودکان بیمار اختصاص یافته که با تصاویر شخصیت‌های محبوبشان تزیین شده‌است.

✅ نام کتاب : پینوکیو
✅ ژانر کتاب : آموزشی – تخیلی
✅ نویسنده : کارلو کلودی
✅ مترجم : سبا بابایی
✅ تعداد صفحات:  26 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب داستان پینوکیو
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

بت مولانا
حاجی آقا
ملت عشق
کتاب برادران کارامازوف جلد دوم
کتاب برادران کارامازوف
جنایات و مکافات
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟